סיכום השיעור היום 01.10.2020

קישור לטופס שמות ומיילים שלכם (דבר ראשון שאתם עושים)

 

קישור להקלטה של השיעור

 

 

השאלות שניתנו בכיתה

1.     בבית הספר החליטו לצאת לטיול כל השכבת י'

כתבו תוכנית המקבלת כקלט את המספר התלמידים בשכבה, מס המקומות המקסימאלי באוטובוס.

התוכנית תדפיס כמה אוטובוסים יש להזמין.

 דוגמה:

 אם ישנם 100 תלמידים, ומס המקומות בכל אוטובוס הוא 17.

 על בית הספר להזמין 6 אוטובוסים

 

2.     כתבו תוכנית שמקבלת מהמשתמש מספר תלת ספרתי.

התוכנית בודקת אם המספר שהתקבל הוא פלינדרום.

פלינדרום הוא מספר שאפשר לקרוא אותו בסדר הפוך

לדוגמה: 888, 212, 464 הינם פלינדרומים

 המספרים : 123, 769 אינם פלינדרומים

 

שאלות לחופשת סוכות

1.     מספר "מיוחד" הוא מספר דו ספרתי שמתחלק ללא שארית בסכום ספרותיו, כתבו תוכנית שמקבלת מהמשתמש מספר דו ספרתי, ומדפיסה האם הוא "מיוחד"

18 הוא מיוחד, כי 18 מתחלק ללא שארית ב (1+8)

17 אינו מספר מיוחד.

2.     כתבו תוכנית שמקבלת כקלט מהמשתמש שני מספרים בעלי 4 ספרות, המייצגים שתי שעות ביממה.

על התוכנית להציג כפלט את הפרש הזמנים בין שתי השעות. הניחו שהמספר הראשון מייצג את השעה המוקדמת יותר.

לדוגמה:  עבור שני המספרים הבאים : 1425 (המייצגת את השעה 14:25) , 1733 (המייצגת את השעה 17:33)

            פלט התוכנית יהיה:

            ההפרש בין הזמנים הוא 3 שעות ו – 8 דקות

 

מספר הלימוד יש לענות על השאלות הבאות בעמודים 125, 126

שאלות 13,14,16

חג שמח

ולא להידבק בקורונה כמובן.